Monday 18 December 2017

PELAWAAN PERMOHONAN PENGISIAN KEKOSONGAN JAWATAN SECARA PEMINJAMAN SEBAGAI PENGARAH SOUTHEAST ASIAN MINISTERS OF EDUCATION ORGANISATION REGIONAL CENTRE FOR SPECIAL EDUCATION (SEAMEO SEN), MELAKA

Kementerian Pendidikan Malaysia (KPM) ingin mempelawa calon-calon di
kalangan Pegawai Perkhidmatan Pendidikan (PPP) Gred DG54 hakiki yang
berminat untuk mengisi kekosongan jawatan secara peminjaman sebagai
Pengarah Southeast Asian Ministers Of Education Organisation Regional
Centre For Special Education (SEAMEO SEN), Melaka .

Pengarah SEAMEO SEN adalah bertanggungjawab untuk melaksanakan
dasar-dasar dan program-program professional serta  pentadbiran yang
diluluskan oleh Lembaga Pengurus SEAMEO SEN dengan ditawarkan gaji
permulaan sebanyak RM8,913.25 . Sila rujuk lampiran untuk senarai
tugas dan syarat-syarat permohonan.

Bagi calon-calon yang berminat serta memenuhi syarat-syarat yang telah
ditetapkan, sila lengkapkan borang permohonan dan kemukakan kepada
Bahagian Dasar dan Hubungan Antarabangsa pada atau sebelum 22 Disember
2017 (Jumaat) .

Sebarang pertanyaan atau maklumat lanjut, sila hubungi Puan Umathevi
Ponnusamy di talian 03-88846107 atau emel:uma.ponnusamy@moe.gov.my .



Bil

Perkara



1.

Borang

Muaturun

2.

Senarai Tugas

Muaturun

3.

Syarat Pencalonan

Muaturun

Iklan Pengambilan Pekerja Sambilan Harian (PSH) di Bahagian Pengurusan Maklumat (BPM)

 Muat Turun

Friday 15 December 2017

Pengemaskini Maklumat Bagi Calon Yang Telah Ditemu Duga Pelantikan Tetap Oleh Suruhanjaya Perkhidmatan Pelajaran (Spp)

Sukacita dimaklumkan bahawa CALON- CALON  IJAZAH SARJANA MUDA
PENDIDIKAN (ISMP), SKIM LATIHAN TENAGA PENGAJAR PROGRAM MATRIKULASI
(SLTPPM) DAN DIPLOMA PENDIDIKAN LEPASAN IJAZAH (DPLI) YANG TELAH
DITEMU DUGA  OLEH SPP   dan LULUS TEMU DUGA boleh membuat
pengemaskinian maklumat di laman sesawang Kementerian Pendidikan
Malaysia (KPM) di alamat berikut https://egraduan.moe.gov.my bermula
pada 15 Disember hingga 26 Disember 2017. Aplikasi pengemaskinian
maklumat ini hanya dibuka kepada calon bagi kategori di atas sahaja.
SETIAP CALON DIWAJIBKAN UNTUK MEMUATNAIK SIJIL PENGAJIAN BAGI TUJUAN
VERIFIKASI.

Thursday 14 December 2017

Permohonan Mengikuti Program Al-Syahadah Al-Ulya Ulul Albab Di Sekolah Agama KPM Ambilan Tahun 2018 Bagi Murid Lepasan Tingkatan Tiga (3) Tahun 2017

SILA LAYARI LAMAN SESAWANG
https://my01.awfatech.com/imtiaz2/sps/alsyahadah/reg.php BERMULA PADA
14 DISEMBER HINGGA 21 DESEMBER 2017



Muat turun

Pengambilan Kursus Persediaan Pelajar Ke Timur Tengah (Isti Dadi) Ambilan Tahun 2018

SILA LAYARI LAMAN SESAWANG https://tinyurl.com/ukba2018 BERMULA PADA
14 DISEMBER HINGGA 29 DISEMBER 2017



Muat turun

PENGUMUMAN DAN KAEDAH SEMAKAN KEPUTUSAN PEPERIKSAAN SEMESTER PROGRAM MATRIKULASI (PSPM) PROGRAM MATRIKULASI SATU TAHUN (PST) DAN PROGRAM MATRIKULASI DUA TAHUN (PDT) SEMESTER I DAN III, SESI 2017/2018

1.            Calon PSPM, PST , Semester I , Sesi 2017/2018 dan PSPM,
PDT , Semester I & III , Sesi 2017/2018 boleh menyemak keputusan
peperiksaan mulai

          27 Disember 2017 (Rabu) jam 10.00 pagi melalui kaedah berikut:

 a)            KOLEJ MASING-MASING

Edaran slip keputusan peperiksaan.

b)           TELEFON

i.          Kolej masing-masing.

ii.        Sektor Hal Ehwal Akademik Bahagian Matrikulasi KPM di
talian    03-8884 4020 atau 03-8884 4108 atau 03-8884 4083.

2.            Syarat kelayakan meneruskan pengajian perlu merujuk
Panduan Program Matrikulasi Satu Tahun (PST) dan Program Matrikulasi
Dua Tahun (PDT),

          Sesi 2017/2018.

3.            Calon-calon yang ingin membuat rayuan semak semula
keputusan boleh merujuk syarat/ peraturan semak semula keputusan
peperiksaan di laman web

          Kementerian Pendidikan Malaysia http://www.moe.gov.my .

[Hebahan] Pekeliling Suruhanjaya Perkhidmatan Pelajaran Bilangan 2 Tahun 2017 : Pelaksanaan Peraturan Pengendalian Laporan Pemeriksaan Kesihatan oleh Ketua Jabatan Bagi Maksud Pelantikan ke Dalam Perkhidmatan Pendidikan

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera,

YBhg. Dato' Sri/ Datuk/ Dato'/ Tuan/ Puan,

Dengan segala hormatnya saya diarah menjemput perhatian YBhg. Tan Sri/
Dato' Sri/ Datuk/ Dato'/ Tuan/ Puan berkenaan perkara tersebut di
atas.

2. Bersama-sama ini dipanjangkan Pekeliling Suruhanjaya Perkhidmatan
Pelajaran Bilangan 2 Tahun 2017 : Pelaksanaan Peraturan Pengendalian
Laporan Pemeriksaan Kesihatan oleh Ketua Jabatan Bagi Maksud
Pelantikan ke Dalam Perkhidmatan Pendidikan untuk makluman dan
perhatian bersama.

3. Segala kerjasama YBhg. Dato' Sri/ Datuk/ Dato'/ Tuan/ Puan dalam
perkara ini adalah amat dihargai dan diucapkan ribuan terima kasih.

Sekian.

Muaturun

Artikel Pilihan

Frog VLE Ibu Bapa - URL Penting untuk disimpan