Thursday 12 September 2019

Contoh Karangan Menjaga Keselamatan di Rumah - CikguHailmi

Tulis karangan tentang cara-cara menjaga keselamatan di rumah. Menjaga keselamatan di rumah amatlah penting. Terdapat pelbagai cara saya menjaga keselamatan ketika berada di rumah. Antaranya, saya tidak akan bermain dengan peralatan tajam ketika di rumah. Contohnya, ibu melarang saya bermain menggunakan pisau, gunting dan jarum. Ini kerana peralatan ini boleh mencederakan saya. Selain itu, saya juga dilarang untuk bermain api di dalam rumah. Ibu tidak membenarkan saya menggunakan mancis. Saya faham larangan ibu itu kerana menggunakan mancis boleh menyebabkan rumah saya terbakar. Selanjutnya, saya akan mencuci bilik air saya dan memastikan bilik air sentiasa kering. Bilik air yang berair akan […] Sertai sembang santai Guru Malaysia di t.me/kelabguruchat Ada berita menarik? email kepada KGM untuk ditularkan : mykelabguru.viral@blogger.com
Sumber : Cikgu Ayu Dot My

No comments:

Post a Comment

Artikel Pilihan

Frog VLE Ibu Bapa - URL Penting untuk disimpan