Tuesday 18 February 2020

Jemputan Untuk Melanjutkan Pengajian Di Indian Institute Of Technology Kharagpur (IIKGP) Dan University Of Delhi, India - Pengumuman KPM

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera,

[HEBAHAN] JEMPUTAN UNTUK MELANJUTKAN PENGAJIAN DI INDIAN INSTITUTE OF TECHNOLOGY KHARAGPUR (IITKGP) DAN UNIVERSITY OF DELHI, INDIA

 YBhg. Datuk/ Dato’/ YBrs. Prof./ Dr./ Tuan/ Puan,

Dengan hormatnya saya merujuk perkara tersebut di atas.

2.            Sukacita dimaklumkan bahawa pihak Indian Institute of Technology Kharagpur (IITKGP) dan University of Delhi, India menerusi Suruhanjaya Tinggi Malaysia di New Delhi telah mempelawa warganegara Malaysia yang berminat untuk melanjutkan pengajian di kedua-dua institusi pengajian tinggi tersebut. Perincian lanjut berhubung kedua-dua institusi pengajian tinggi tersebut adalah seperti yang berikut:

  • Indian Institute of Technology Kharagpur (IITKGP)
  1. Kursus yang ditawarkan: Kejuruteraan; Seni Bina; Pengurusan; Undang-Undang; Sains Perubatan; dan Seni Liberal.
  2. Peringkat pengajian: Ijazah Sarjana Muda; Ijazah Sarjana; dan Ijazah Doktor Falsafah.
  3. Tawaran tambahan: IITKGP turut menyediakan platform kepada ahli-ahli pakar akademik yang berminat untuk menyampaikan kuliah atau kursus mikro kredit jangka pendek (short micro credit courses).
  4. Laman sesawang rasmi: international.iitkgp.ac.in
  5. Tarikh tutup permohonan: 30 April (Setiap tahun)
  • University of Delhi
  1. Kursus yang ditawarkan: Terdapat kira-kira 500 kursus yang meliputi pelbagai disiplin seperti Undang-Undang; Sains Gunaan dan Semulajadi; Sains Sosial; Kejuruteraan; Bahasa dan lain-lain bidang.
  2. Peringkat pengajian: Sijil; Diploma; Ijazah Sarjana Muda; Ijazah Sarjana; dan Ijazah Doktor Falsafah.
  3. Laman sesawang rasmi: www.fsr.du.ac.in
  4. Tarikh tutup permohonan: (Sila rujuk pada Lampiran I)

3.            Sehubungan dengan itu, Bahagian ini memohon jasa baik pihak YBhg. Datuk/ Dato’/ YBrs. Prof./ Dr./ Tuan/ Puan untuk menyebar luas hebahan berhubung pelawaan kedua-dua institusi pengajian tinggi tersebut kepada warganegara Malaysia yang berminat untuk melanjutkan pengajian di India kelak. Segala kerjasama dan perhatian pihak YBhg. Datuk/ Dato’/ YBrs. Prof./ Dr./ Tuan/ Puan berhubung perkara ini adalah amat dihargai dan didahului dengan ucapan terima kasih.

Sekian.

 

Bahagian Hubungan Antarabangsa

Kementerian Pendidikan Malaysia



Sertai sembang santai Guru Malaysia di t.me/kelabguruchat
Ada berita menarik? email kepada KGM untuk ditularkan : mykelabguru.viral@blogger.com

Sumber : Kementerian Pendidikan Malaysia

1 comment:

  1. If you're trying hard to lose kilograms then you absolutely have to start using this totally brand new tailor-made keto meal plan.

    To create this service, certified nutritionists, fitness couches, and top chefs have joined together to develop keto meal plans that are efficient, painless, cost-efficient, and satisfying.

    Since their grand opening in January 2019, thousands of people have already completely transformed their body and health with the benefits a smart keto meal plan can offer.

    Speaking of benefits; in this link, you'll discover eight scientifically-proven ones given by the keto meal plan.

    ReplyDelete

Artikel Pilihan

Frog VLE Ibu Bapa - URL Penting untuk disimpan