Tuesday 20 August 2019

Photo - Pagi ini saya berkesempatan untuk bertemu dengan Vice Chairman of the Committee of Culture, History and Study of the CPCC National Committee, Yan Xiaohong di Beijing, China.



Pagi ini saya berkesempatan untuk bertemu dengan Vice Chairman of the Committee of Culture, History and Study of the CPCC National Committee, Yan Xiaohong di Beijing, China.

Dalam pertemuan berkenaan kami berkongsi pandangan mengenai kerjasama berterusan yang boleh dijalinkan antara Malaysia dan China dalam bidang perbukuan dan penerbitan.

Kami juga membincangkan mengenai senario industri perbukuan yang dikatakan berhadapan cabaran hebat sejak kebelakangan ini. Saya juga amat berbangga melihat perkembangan Beijing International Book Fair yang semakin maju dan sudah mampu bersaing dengan pesta buku dunia utama lain seperti Frankfurt International Book Fair.

Saya melihat China sebagai destinasi tepat dalam mengukuhkan kerjasama ilmu seperti ini. Kementerian Pendidikan Malaysia (KPM) akan memastikan lebih banyak karya Malaysia dapat diterjemahkan ke bahasa-bahasa di China dan ini secara tidak langsung dapat membantu kita mempromosi budaya dan kesusateraan negara di sana.

source https://www.facebook.com/DrMaszleeMalik/photos/a.230666793671268/3052993181438601/?type=3

No comments:

Post a Comment

Artikel Pilihan

Frog VLE Ibu Bapa - URL Penting untuk disimpan