Wednesday 28 August 2019

Saya amat gembira pada hari ini kerana dapat meluangkan masa melawat Sekolah Menengah Jenis Kebangsaan (SMJK) Jit Sin di Bukit Mertajam, Pulau Pinang.




Saya amat gembira pada hari ini kerana dapat meluangkan masa melawat Sekolah Menengah Jenis Kebangsaan (SMJK) Jit Sin di Bukit Mertajam, Pulau Pinang.

Dalam kesempatan yang diberikan saya berpeluang menyentuh mengenai usaha-usaha reformasi pendidikan yang sedang digerakkan oleh Kementerian Pendidikan Malaysia (KPM).

Saya menekankan mengenai kepentingan untuk warga pendidik, ibu bapa dan anak-anak untuk terus memberikan sokongan padu dan kerjasama kukuh kepada KPM bagi memastikan agenda besar ini dapat dilaksanakan dengan baik dan menyeluruh.

Saya juga menyentuh tentang kepentingan untuk semua anak-anak Malaysia sentiasa mengutamakan perpaduan dan sikap toleransi. Ini merupakan kunci kepada kejayaan dan pengukuhan negara ini sejak sekian lama.

Perbezaan bukanlah untuk kita berpecah, namun ia merupakan kekuatan untuk kita lebih mengenali dan saling menghargai demi rasa cinta buat Malaysia.

No comments:

Post a Comment

Artikel Pilihan

Frog VLE Ibu Bapa - URL Penting untuk disimpan