Friday 30 August 2019

Semua orang bebas memberi pandangan, tetapi ia perlu datang dengan sikap bertanggungjawab terhadap pandangan yang dikemukakan.



Semalam saya ditanyakan oleh wartawan tentang cadangan saudara Tariq Ismail, ahli Majlis Pimpinan Tertinggi Bersatu yang menyarankan agar diadakan sistem pendidikan tunggal di negara ini.

Berikut saya kemukakan transkrip penuh jawapan saya:

“I haven’t look into the suggestion yet. I need to look into the suggestion. I will look into the suggestion first.”

Selari dengan semangat Malaysia Baru, kita mendengar sebarang cadangan tetapi mendengar belum tentu menolak dan menerima.

Di zaman Malaysia Baru inilah semua orang bebas memberi pandangan, tetapi ia perlu datang dengan sikap bertanggungjawab terhadap pandangan yang dikemukakan.

Saya berharap jawapan ringkas saya tersebut tidak disalaherti sehingga membawa tafsiran yang negatif. Saya mengajak semua untuk mendengarkan audio jawapan tersebut di bawah.

source https://www.facebook.com/DrMaszleeMalik/videos/1642032315927764/

No comments:

Post a Comment

Artikel Pilihan

Frog VLE Ibu Bapa - URL Penting untuk disimpan